Nissan Kicks Forum banner
27K views 28 replies 21 participants last post by  kickmedown  
#1 ·
Hallo allemaal!

Ik heb een '23 SR die nog geen 1000 mijl heeft gereden. Plotseling zijn beide USB-poorten vooraan gestopt met werken. Ze registreren helemaal niet dat er een snoer is aangesloten. Ik heb beide poorten met verschillende snoeren geprobeerd. Ik dacht misschien een gesprongen zekering, maar de lampjes rond de poorten branden nog steeds, dus ik weet het niet. Ideeën?

#14 ·
[QUOTE="VHDM93, post: 46820, member: 3380]
hetzelfde probleem Noch USB werkt (C noch A) De USB-poorten aan de achterkant werken wel. Ik gebruik de voorkant voor CarPlay Zou dit een software-update probleem kunnen zijn?
[/QUOTE]
trek de infotainmentcodes op, haal een scantool of ga naar de dealer, probeer andere kabels, het kan de radio zijn die het bestuurt of datalijnen heeft die naar de usb-poorten aan de voorkant gaan, de achterste zijn alleen voor stroom.. de voorkant praat met de radio voor apply care play etc. kijk of er iets in zit zoals troep etc. als ze de auto's detailleren voor pdi en levering aan de klant, spuiten deze jongens er soms troep in

#6 ·
Het zou een software-updateprobleem kunnen zijn voor de radio, niet voor je telefoon. Welke uitvoering heb je? SR of SV?
Ik heb de E Power Platinum, in Mexico, weet niet zeker of het in de VS wordt aangeboden
Maar de poorten werkten weer na ongeveer een uur nadat de auto uitstond. Ik heb geprobeerd hem uit te zetten, uit te stappen, de deuren op slot te doen en hem weer te starten, maar dat werkte niet. Nou, hopelijk doet het probleem zich niet opnieuw voor. Ik zal hier posten als dat wel het geval is.

#9 · (Edited)
Ik heb hetzelfde probleem nu een paar keer gehad, en het lijkt erop dat de snelle oplossing is om het een tijdje te laten staan, omdat de kicks nog steeds 'power' hebben voor ongeveer 30 minuten nadat het is uitgeschakeld. Ik breng het ook naar de dealer om te zien of ze iets zeggen.

Update van dezelfde dag: Natuurlijk, omdat de auto al een tijdje uitstaat en nu goed werkt, kunnen ze me niets vertellen. Dus als het weer gebeurt en ik het kan laten zien, zal ik het opnieuw updaten.

Update 20-4-23: Heb de servicecrew het in ieder geval laten zien. Ga beginnen met het vervangen van de USB-poorten en kijken of dat het oplost. Zal dit blijven updaten naarmate dit vordert.

#13 ·
Hetzelfde! Nieuwe '23 Kicks met slechts 2000 mijl en de USB aan de voorkant werkt niet. Soms werkt het wel als ik de auto opnieuw start, maar het werkt ongeveer 50% van de tijd. Vervelend om de telefoon in de USB aan de achterkant te steken en ik heb echt AirPlay nodig. De rode lampjes die de USB aangeven, branden niet. Hoewel de rode lampjes soms wel branden, werkt de USB nog steeds niet. Ik zal hem binnenbrengen, maar heeft iemand een snelle oplossing gevonden?

#16 ·
2023 Nissan Kicks nieuw gekocht in Mexico; 14 maanden oud; 10.000 mijl. USB werkt een paar minuten, dan valt het geluid weg, maar de songtimer blijft op het display doorlopen. (Heb verschillende USB-sticks etc. geprobeerd zonder verandering van symptomen) Nu meer symptomen: Soortgelijk probleem met Apple CarPlay, bedraad of BT draadloos: Na een paar minuten valt de muziek weg. Als ik pauzeer en opnieuw start, begint de muziek soms weer te spelen. Probleem wordt steeds erger, soms vergezeld van lichte audio statische ruis direct voorafgaand aan het vastlopen. Dealer (in Mexico) wil de Infotainment-eenheid verwijderen; naar de fabriek sturen voor reparatie in Mexico; en ik mag de auto misschien een maand zonder systeem besturen. Dealer zegt dat Nissan het systeem niet zal vervangen, en dit is het enige proces. Ondertussen moet ik de auto 3 maanden naar de VS rijden. Erg vervelend. Oorspronkelijk dacht ik dat dit een USB-probleem was; maar soortgelijke symptomen verschijnen ook bij Bluetooth-verbinding. Advies?

#20 ·
2023 Nissan Kicks nieuw gekocht in Mexico; 14 maanden oud; 10.000 mijlen. USB werkt een paar minuten, dan valt het geluid weg, maar de songtimer blijft op het display doorlopen. (Heb verschillende USB-sticks etc. geprobeerd zonder verandering van symptomen) Nu meer symptomen: Soortgelijk probleem met Apple carplay, bedraad of BT draadloos: Na een paar minuten valt de muziek weg. Als ik pauzeer en opnieuw start, begint de muziek soms weer te spelen. Probleem wordt geleidelijk erger, soms vergezeld van lichte audio statische ruis direct voorafgaand aan het vastlopen. Dealer (in Mexico) wil de Infotainment unit verwijderen; naar de fabriek sturen voor reparatie in Mexico; en ik mag de auto misschien een maand zonder systeem besturen. Dealer zegt dat Nissan het systeem niet zal vervangen, en dit is de enige procedure. Ondertussen moet ik de auto 3 maanden naar de VS rijden. Erg vervelend. Oorspronkelijk dacht ik dat dit een USB-probleem was; maar soortgelijke symptomen verschijnen ook bij Bluetooth-verbinding. Advies?
Ik heb ook dat de stereogeluid willekeurig wegvalt. Constante statische en digitale flutter ruis beĂŻnvloedt de muziek vaak op nummers die worden afgespeeld via de flash drive muziekspeler. Systeem speelde prima tot de 4e maand van eigendom op mijn nieuwe 2023 Nissan Kicks. De Flash drive speelt probleemloos op onze Toyota en Subaru. Verschillende flash drives geprobeerd en alleen problemen ervaren op mijn 2023 Kicks. Dealer heeft de nieuwste software-upgrade geladen die het probleem niet heeft opgelost. Nissan Service manager neemt contact op met Nissan HQ voor advies over een oplossing. Weet iemand het ID-nummer voor het Technical Service bulletin over dit probleem? Ik heb andere Nissan eigenaar forums gecontroleerd en ontdekt dat andere late model 2023 & 2024 Frontier Ariya etc. modellen ook dezelfde problemen hebben. We moeten de krachten bundelen om Nissan verantwoordelijk te maken voor een oplossing. Bedankt

#17 ·
Je kunt ook proberen je telefoon rechtstreeks met een kabel aan te sluiten, of Motorola maakt een draadloze adapter voor Android, die af en toe uitvalt. Of je kunt de radio vervangen, naar Crutchfield gaan, een radio en installatiekit kopen en deze naar een goede installateur brengen. Het kost ongeveer 1000 dollar omdat je een stuurwielinterface, kabels, de radio en een goede nodig hebt.

#22 ·
Update uw software of reset deze naar de fabrieksinstellingen, dit kan via uw radio-instellingen. Dit werkte voor mij met een 2024 kicks, USB's stopten met werken twee weken nadat ik hem van de oprit reed.
Welke software moet er worden bijgewerkt? Mijn 2 weken oude 2024 heeft nu twee keer hetzelfde gedaan. De head unit zegt dat er geen over-the-air updates beschikbaar/in behandeling zijn.

Forceer een herstart van de head unit (houd de aan/uit-knop van de radio ongeveer 5 seconden ingedrukt) om het probleem op te lossen.

#25 ·
Hoi allemaal!

Ik heb een '23 SR die nog geen 1000 mijl heeft gereden. Plotseling zijn beide USB-poorten vooraan gestopt met werken. Ze registreren helemaal niet dat er een snoer is aangesloten. Ik heb beide poorten met verschillende snoeren geprobeerd. Ik dacht misschien een doorgebrande zekering, maar de lampjes rond de poorten branden nog steeds, dus ik weet het niet. Ideeën?
Hallo, ik heb een '23 Kicks met hetzelfde probleem. Ik kon de winkel zover krijgen om het te bekijken, ze hebben mijn poorten vervangen. Maar nog geen 2 weken later heb ik hetzelfde probleem. Dus ik breng hem weer terug naar hen. Denk dat het een bedradingsprobleem is.